Jesienna depresja

Kiedy w telewizyjnych reklamach możemy oglądać coraz więcej reklam leków przeciw przeziębieniowych i przeciw depresyjnych możemy być pewni, że dużymi krokami zbliża się jesień. Dni są coraz krótsze, słońca coraz mniej, a temperatura powietrza wyraźnie spada. W takim przejściowym okresie jesteśmy rozdrażnieni i czujemy się źle. Zarówno fizycznie jak i psychicznie. Tym bardziej, że lato w tym roku nie rozpieszczało, a ciepłych słonecznych dni do naładowania akumulatorów było stosunkowo niewiele.

Deprasja jako choroba jest oczywiście bardzo silna i trudna do wyleczenia. Stan który nazywamy jesienną depresją prawidłowo powinniśmy nazywać jesiennym przesileniem lub czasowym osłabieniem. Przejawia on się w utracie koncentracji, uczuciu senności, częstych infekcjach, apatii, zamianach nastroju. Jak sobie  z takim stanem poradzić?

Najważniejsze to dać sobie czas i nie być dla siebie wzbyt surowym. Gdy jeden deszczowy weekend postanowimy spędzić w łożku z ciepłą herbatą i książką nie należy mieć z tego powodu wyrzutów sumienia. Co innego gdy taki nastrój się powtarza. Wtedy najlepszym rozwiązaniem jest sport  i ruch na świeżym powietrzu. Nie musimy od razu zmuszać się do porannego joggingu. Na początek wystarczy kupić sobie kaloszki w kwiatki i wyjść z domu nawet przy brzydkiej pogodzie. Można zaplanować wypad do aquaparku, do spa, od czasu do czasu pójść na solarium. Najważniejsze to nie wpaść w rutyne i tak planować weekendy aby od poniedziałku było na co czekać.

Źródło zdjęcia:http://www.flickr.com/photos/15001701@N06/1568262129/sizes/m/in/photostream/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>